Az alvás hiánya befolyásolja a fogyást, Ha ennél kevesebbet alszol, garantáltan elhízol - Kutatók szerint - Fogyókúra | Femina

Hogyan befolyásolja a rossz alvás a fogyást?

laza mozgás a fogyás miatt

Nem titok, hogy a nem elegendő alvás súlygyarapodást okozhat, még akkor is, ha diétát és testmozgást követ. A nem megfelelő alvás éjszakánként kevesebb, mint hét óra alvás csökkentheti és visszavonhatja a diéta előnyeit a fogyáshoz - derül ki a kutatásból. A vizsgálat során a fogyókúrázók egy csoportját különféle alvási ütemtervekbe helyezték.

zsírvesztéses betegség

Amikor testük megfelelő pihenést kapott, az elveszített súly fele kövér volt. Amikor azonban csökkent az alvás, az elveszett zsír mennyisége felére csökkent, annak ellenére, hogy ugyanazt az étrendet követték. Ezenkívül jelentősen éhesebbnek érezték magukat, étkezés után kevésbé az alvás hiánya befolyásolja a fogyást elégedettek, és hiányzott az erő a testmozgáshoz.

  1. Lefogyok a yaz on
  2. Mitől lehet zsírégető
  3. Testvériség rx fogyás
  4. Alvás és hízás: hogyan függ össze? - EgészségKalauz
  5. Sokáig hitték, hogy a több műszakos munka, az állandó pörgés, a kialvatlanság súlyvesztéshez vezet, hiszen az effajta életmód nem kedvez a rendszeres táplálkozásnak, és plusz energiákat emészt fel.
  6. Az alvás tényleg fogyaszt, vagy ez túl szép ahhoz, hogy igaz legyen?
  7. Fogyni szeretne? Figyeljen jobban az alvására! Az alvás hiánya befolyásolja a fogyást

Az alváshiány megváltoztatja a zsírsejteket Gondoljon arra, amikor utoljára rosszul aludtál. Mit éreztél, amikor felébredtél? Zavartan zavartan.

EXTRA AJÁNLÓ

Talán még egy kicsit morcos is? Nemcsak az agyad és a tested érez így, hanem a zsírsejtek is.

gyorsan elveszíti a hasi zsíromat

Amikor a testet alváshiányban szenvedik, "anyagcsere-nehézségekben" szenved. A kifejezést a Chicagói Egyetem kutatói alkották meg, akik csak négy napos rossz alvás után nézték meg, mi történt, ami általában egy mozgalmas héten fordul elő.

Anyagcsere, étvágy és alvás

Egy késő munkahelyi éjszaka két éjszakai késéssel jár otthon, és a következő dolog, amiről tudod, hogy vannak alvási adósságaid. De csak négy éjszaka van, Milyen rossz lehet?

Lehet, hogy jól megbirkózik. Végül is a kávé csodákat tesz. De a zsírsejteket irányító hormonok nem érzik ugyanezt. Alváshiány után mindössze négy nap alatt teljesen megváltozik a test képessége az inzulin a hasnyálmirigy által termelt hormon, amely a vér glükózszintjének szabályozásáért felelős megfelelő használatára.

Nem segít a hétvégi „felzárkóztató" alvás sem

Ezért rossz: Ha az inzulin jól működik, a zsírsejtek eltávolítják a zsírsavakat és a lipideket a véráramból, és megakadályozzák a tárolást.

Végül, ha az inzulin nem működik jól, és túl sok az inzulin, akkor az inzulin minden rossz helyen tárolja a zsírt, és pontosan így hízik meg, és kap olyan betegségeket, mint a cukorbetegség.

  • Fogyni szeretne? Figyeljen jobban az alvására!
  • Jó súlycsökkentő rudak
  • Ha ennél kevesebbet alszol, garantáltan elhízol - Kutatók szerint - Fogyókúra | Femina
  • Könnyen elhízhatsz, ha így alszol: 4 fontos dolog, amire érdemes odafigyelni - Fogyókúra | Femina

A pihenés hiánya miatt étkezésre vágyik Sokan úgy gondolják, hogy az éhség összefügg az akaraterővel és a gyomor hívásának irányításának megtanulásával, de ez helytelen. Az éhséget két hormon szabályozza: leptin és ghrelin.

Ha nem alszol rendesen, cseszheted a fogyókúrát

A leptin a zsírsejtekben termelődő hormon. Minél kevesebb leptint termel, annál jobban érzi a gyomra. Minél több ghrelint termel, annál jobban stimulálja az éhséget, ugyanakkor csökkenti az elégetett kalóriák mennyiségét az anyagcserét és növeli a tárolt zsír mennyiségét.

Promóció Nő az éhségérzet és a sóvárgás Az alváshiány az étvágyat szabályozó hormonok működésére is hatással van. Az alvásmegvonás ugyanis megnöveli az éhségérzetért felelős grelin hormon szintjét, miközben a jóllakottság érzését jelző leptin hormoné csökken. Előbbit a zsírsejtek termelik, és azt jelzik az agynak, hogy több zsírból származó kalóriára van szüksége a szervezetnek, ezáltal összefüggésbe hozható a fokozott étvággyal és hízással.

Más szavakkal, a leptint és a ghrelint ellenőrizni kell a sikeres fogyás érdekében, de a rossz alvás vagy a rossz alvási szokások szinte lehetetlenné teszik. A Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism megállapította, hogy a hat óránál rövidebb alvás megnöveli az agy területét táplálékigény, miközben leptin lenyomja és stimulálja a grelint.

Mennyire kevés alvás befolyásolja a fogyást Nagyon érdekes

Ha ez nem elég, a tudósok pontosan felfedezték, hogy az alvásvesztés hogyan hoz létre egy belső csatát, amely szinte lehetetlenné teszi a fogyást. Ha nem alszol eleget, akkor a cortisonövelem.

Ez az a stresszhormon, amely gyakran társul a zsírgyarapodáshoz. A kortizol az agyadban lévő jutalomközpontokat is aktiválja, amelyek ételre vágynak. Ugyanakkor az alvás elvesztése miatt a test több ghrelint termel. Kombinációja magas ghrelin és kortizol bezárja az agy azon területeit, amelyek étkezés után teltnek érzik magukat, ami azt jelenti, hogy folyamatosan éhes vagy, még akkor is, ha csak egy nagy ételt ettél.