Google Търсене на книги

Fogyni törött lábbal, A "gipszes hetek" alatt

Hogyan vedd rá magad a mozgásra? Vannak a futók és van mindenki más. Mégpedig az, hogy nem áll melletted senki egy ostorral egész nap, és kerget ki futni vagy őrzi a hűtő szekrényt és a csokis bevonatos kekszeket. Na, de komolyra fordítva a szót, ez a bejegyzés azoknak szól, akik túlsúllyal küzdenek, és sehogy sem — vagy csak nagyon nehezen — tudják rávenni magukat a mozgásra, kocogásra.

Magna Cum Laude - Kilián Imi törött lábbal dobol /aquaconstruct.hu Negra/

Mindenek előtt jegyzőkönyvezzük, hogy nem vagyok se edző, se szakértő, se sportoló, se coach, egyszerűen csak azt tudom leírni Nektek, amin én végigmentem, és ami nekem, mint egy átlagos, hétköznapi embernek, dolgozó anyukának bevált. Napokig gondolkodtam, hogy honnan fogjam meg ezt a témát, mert annyi részlet van, amit el szeretnék mesélni Nektek.

A mai egy órás kocogás alatt végül is összeállt a kép. Leírom a puzzle darabjait, amiből nekem összejött a rendszeres mozgás. Na, akkor csapjunk bele, próbálom rövidre fogni… Miért?

Ez az első hozzávaló, fogyni törött lábbal tök rosszul csináltam nagyon sokáig. Miért kell mozogni? Hát, ahhoz hogy fogyjunk, a mozgás édes kevés. Én is azzal nyugtattam magam, hogy kocogtam, vagy edzőteremben speciális fogyás, és akkor ledolgoztam a ránottot husit meg a Milka csokit.

A leggyakoribb kérdések a csonttörésekről

Hát nem. Sajnos tényleg igaz, hogy a sikeres fogyás titka százalékban az étkezés, és csak százalékban a mozgás. Csilla barátnőm is ledobott 20 kilót, miközben törött lábbal feküdt otthon. Ha már sikerült megtanulni a helyes táplálkozást, akkor jöhet a mozgás is.

Szóval ne azért mozogjatok mert attól majd jól lefogytok. Azért kell mozogni, mert iszonyú jót tesz a lelkednek, hősnek érzed magad utána bármennyire is szenvedsz közbenpozitívan látod a világot, és pár napig nem utálod magad, hogy lusta és tunya vagy. Olcsóbb, mint a pszichológus, és nem mellesleg a felpezsdült véred átmossa az egész tested, új életre kel minden porcikád.

Ja, és a mozgás után benyomhatsz egy fincsi fehérje shake-et is, amitől épülnek az izmaid. Na, ez a tényező is komoly probléma volt nekem. Én bagoly vagyok, este nyolc után kezdek élni, amikor nincs több teendő a gyerekekkel, munkával, háztartással.

fogyni törött lábbal

Nekem hiába mondják, hogy csak hozzá kell szokni a reggeli edzéshez, meg milyen klassz, ha úgy indul a nap… No way. Régen a csoportos órákra is este jártam, és emlékszem mindig este nyolckor mondogattam a férjemnek, na, most elmennék kocogni, ha nem lenne sötét, és nem törne ki fogyni törött lábbal lábam minden gödörben.

Ekkor született meg az ötlet, hogy beszerzek egy futópadot. De ez már a következő bekezdés témája.

Csonttörések és kezelésük

Szóval a mikorra a válasz: amikor Neked a legkényelmesebb. Ha reggeli pacsirta vagy, menj reggel, ha bagoly akkor este. Ha napközben élsz, menj el ebédidőben konditerembe. Másfél órába zuhanyzással együtt belefér egy órás kocogás.

Gyakorlatok otthon lábadozóknak - Blikk Rúzs

Tudom, kint kell kocogni, minden szakértő ezt mondja. Néha kocogok kint is, de mivel, ahogy írtam én este élek, és mindenben kibicsaklik a bokám, ráaadásul én a sötétben egyedül félek futkározni, beszereztem egy futópadot.

Két évig törlesztettem, mert nem akartam óccó gagyit venni, hanem egy komolyabbat, széleset, kényelmeset szerettem volna. Hat vagy hét éve hűséggel szolgál, gyalogoltam rajta kilósan, és most hajtom negyven kilóval könnyebben, hetente többször is, és semmi baja. Kinek a szomszédos utcák, kinek egy közeli konditerem. Mondjuk ha 20 éves gagyi futópad van otthon, azon inkább ne szenvedjetek… Azt is ki kell kisérletezni, hogy szeretsz-e emelkedőn gyalogolni, vagy inkább a sima talaj.

Szeretsz csoportban gyalogolni? Irány egy Nordic Walking edzés.

Csonttörések és kezelésük

Magányosan egyenes terepen? Akkor esetemben vagy kocsival a hegy aljáig, onnan futás, aztán haza kocsival, vagy felpattanok a futógépre. Akinek a lépcsőzés vagy az elipszis tréner jön be, azok talán még jobbak, mint a futógépes edzés… Mennyit? Először is neki kell valahogy kezdeni. Ez a legnehezebb. Szerintem a biztos recept a következő: indíts el egy jó zenét a telefonodon.

Fontos kérdések a csonttörés gyógyításáról

Amíg szól, felöltözöl, és mire egy szám lemegy, már ott állsz az ajtóban teljes díszben, kocogásra felkészülve. Tedd a zenét a füledbe, és ütemesen sétálj.

fogyni törött lábbal

Szedd a lábad, de ne fuss!!! Ha úgy érzed, van benned erő az első szám végén is, akkor a következő számnál a refrénre kicsit kocogj, aztán séta tovább.

fogyni törött lábbal

Én ezt így csináltam nagyon sokáig. Nem kell nézni az órát, hogy X perc séta meg Y fogyni törött lábbal kocogás.

A "gipszes hetek" alatt

Refrénre kocog, aztán sétál. Pár lépés kocogás, hosszabb séta. Ha futógépen nyomod, akkor az emelkedővel lehet játszani. Lassúbb zenére emelkedőn lépkedsz ritmusra, ha jön egy gyorsabb szám, vissza egyenesbe, és jobban szaporázod.

Ez simán működik. Én kilósan is simán lenyomtam kilómétereket ebben a tempóban. Így nem fog fájni semmi, jól fog esni a mozgás. Én egy dolgot tartottam be mindig, hogy minimum 40 percet, de inkább 60 percet nyomtam, mert ugye 40 perc után kezd el égni a zsír, és úgy voltam vele, ha már itt kínlódok teljes harci díszben, akkor égessünk már egy kis zsírt, ne csak diszkózzak itt hősiesen.

fogyni törött lábbal

Egy szónak is száz a vége: első feladat: keress a youtube-on mondjuk 10 ütemes zenét, amit szeretsz és tedd be egy lejátszási listába lehetőleg ne opera legyen. Ha ma már nem is, holnap reggel, vagy délután menj egy háztömböt, vagy netán kettőt a jó kis zenékre. Mindegy mikor, nem kell alkalmazkodnod, csak magadhoz. Nem hajt senki, nem érdekel senkit milyen ruhát húzol magadra, mennyit fogsz menni, és nem mások zenéit kell hallgatnod.

A saját kedvenceidet. Higgy nekem, nagyon jól fog esni egy kis mozgás! Na, most kell kattintani a youtubra, és hozzáadni a holnapi zenét a listádhoz! Ki kocog velem holnap?